2060251206 |
Recursos per a treballar la psicomotricitat a infantil i primària |
2019-2020 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/2/2020 - 17/3/2020 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Pompeu Fabra |
|
c. Santa Caterina cant. Onze de setembre (Sant Adrià de Besòs)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Sant Adrià del Besòs
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19 |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
És al llarg dels vuit anys de vida que els infants desenvolupen les seves competències motrius bàsiques i també a través del cos descobreixen tot el que els envolta, accedint així al món dels objectes i dels coneixements, al de les persones i les seves relacions.
La psicomotricitat és una pràctica pedagògica que mira de manera comprensiva les diferents manifestacions de l'expressivitat dels infants. Finalitat que els permet tenir una vivència de la seva totalitat corporal en un clima de plaer i de seguretat.
|
| |
Objectius |
-Pensar en el procés de desenvolupament psicomotriu dels infants durant els primers anys de vida.
-Tenir en compte diferents estratègies d'intervenció per tal de poder desplegar a l'escola un abordatge psicomotriu coherent amb les necessitats dels infants i el propi context.
-Experimentar des d'una perspectiva personal i professional diferents situacions, per tal de fer el pont amb moments que apareixen durant les sessions de psicomotricitat i que comprometen les dimensions afectives i emocionals de totes les persones participants.
-Elaborar les línies claus de possibles projectes psicomotrius per les escoles de les persones participants.
|
| |
Continguts |
-El joc espontani i el joc simbòlic.
-Els espais i la seva ocupació. Els materials que es poden utilitzar.
-Algunes instal·lacions possibles que faciliten el joc simbòlic.
-L'observació i l'escolta.
-El desenvolupament psicomotriu dels infants.
-El sistema d'actitus dels professionals, què fan els infants i què fan els adults que els acompanyen.
El projecte de psicomotricitat com a relat que explicita les intencions.
-La documentació i la coherència pedagògica a l'escola.
|
| |
Avaluació |
Elaboració d'una proposta didàctica amb els materials presentats.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un 80% de les hores de formació.
-Elaboració amb valoració positiva de les tasques proposades per les formadores.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'infantil i primària
|
| |
E-mail |
crp-santadria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
18/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
25/02/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimarts |
03/03/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimarts |
10/03/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimarts |
17/03/2020 |
1700 |
1900 |
|
| |